Tutorial Valve Hammer Editor - Map Creator
Pagina 1 din 1
Tutorial Valve Hammer Editor - Map Creator
Hammer este un program cu ajutorul caruia POTI crea harti de counter-strike. suna promitator dar mai intai trebuie sa
invatam acest program . Mai intai avem nevoie de:
1 - hammer valve editor ( link)
2 - cs_expert-tom ( link )
acum ca avem programele, instalati hammer valve editor iar cs_expert-tom il dezarhivati. Fisierul cs_expert-tom793b.fgd
impreuna cu folderul sprites , vor fi copiate direct in C:\program files\hammer ( am dat exemplu .. copiati-le in folderul
unde ati instalat hammer-ul) . Va rog inainte de toate , sa configurati hammer astfel
Acum, dupa aceasta configurare, sa va prezint pe scurt elementele din tool Box de la hammer : ScreenShot
1 - Selection tool (unealta de selectare) : Cu ajutorul acestei unelte poti selecta brushes si enitiys prezente pe
harta. Un obiect selectat apare cu culoarea rosie
2 - Zoom tool ( unealta de marire) : Cu ajutorul aceste unelte poti mari/miscora imaginea. puteti face acelasi lucru
invartind de scrolul mouse-ului
3 - Camera tool : cu ajutorul acestei unelte, putem privi de jur imprejur sin e putem deplasa pe harta in constructie
4 - Entity tool : cu ajutorul acestei unele puteti crea entitati [(jucatori (terro/counter), light(becuri pentru a avea
lumina pe harta .. ) armoury entity (grenade, arme) ].
5 - Brush tool : Cu aceasta imagini practic construiesti harta . cu aceasta unealta poti construe : podea, pereti, tavan,
cer, cutii, poduri, scari
6 - Texture app. Tool ; cu aceasta unealta aplicam texturi obiectelor
7 - Sa nu fie confundata cu Texture App. Aceasta va aplica texturile obiectului selecatat curent.
8 - Apply DECALS tools. Cu ajutorul acestei unelte aplici texturi pe un obiect deja existent , fara a crea unu. Spre
exemplu pe un perete puteti aplica texturi de geam
9 - Clipping tool. Cu aceasta unealta impartiti, taiati bucati din pereti. este greu de utilizat - dar cam asta face
10 - NU este importanta
11 - Idem 10)
Acum sa incepem crearea hartilor . Dati FILE -> new Mai inati dati un click pe brush tool dupa care desenati un
patrat , de preferinta in casuta TOP (x/y). va arata cam
asa:
ScreenShot
Aceasta este baza . Acum sa desenam peretii si tavanul :
ScreenShot
Dupa ce am desenat peretii, vom desena tavanul (cerul) :
ScreenShot
Acum inchidem harta , aplicand un perete NOU , pentru a forma un cub :
ScreenShot
Cu ajutorul uneltei camera , intram in acel cub si incepem sa modelam harta. adica sa ii aplicam texturi :
ScreenShot
Arata oribil, nu? Haide sa facem sa NU mai arate asa. mai intai cu selection tool facem click pe unul din pereti, dupa
care apasam SHIFT+A pentru a aplica texturi. Facem click pe browse si alegem de acolo textura. EU am ales podeaua.asa ca
voi cauta floor :
ScreenShot
Acum dam dublu-click pe textura aleasa si apoi APPLY.si iata rezultatul:
ScreenShot
Dupa aceasta operatie, facem acelasi lucru si la pereti, dupa care trecem la cer . Pentru a avea cer cu nori , vom
aplica la tavan (peretele de sus), textura sky. si va arata cam asa:
ScreenShot
Acum vom aplica entitati . Incepem cu oamenii, dupa care vom aplica becuri si armura :
Selectam unealta ENTITY si merge top(x\y) si da-m un click, urmat de enter. Dar sa avem grija si in partea SIDE sa fie
deasupra podelei cu putin . Ar trebui sa arate cam asa, daca ati facut setarile de la inceput la fel ca si mine :
ScreenShot
Acum mai creem o entitate in coltul opus, dupa care , cu selection tool facem click pe cel de al2-lea om si apasam ALT+ENTER
si selectam info_player_deathmatch , pentru a il transforma in terrorist :
ScreenShot
Acum ca avem oameni, aplicam si niste becuri pentru a avea lumina. cum facem ? Foarte simplu :
Cu unealta entity creem entitati, dupa care apasand ALT+ENTER le vom selecta clasa: light .
Aplicam cateva becuri, in functie de dimensiuni.. acestea trebuiesc sa fie asezate la semiinaltime : undeva la 3 sferturi
din distanta dintre podea si cer :
ScreenShot
Acum aplicam si armura, dupa care terminam prima noastra harta . Armura la fel se aplica, cu entity tool, insa aceasta
trebuie plasata undeva FOARTE APROAPE DE PODEA, DEASUPRA PUTIN si la clasa (dupa ce apasam ALT+ENTER) selectam armoury_entity. :
la count = numarul de gloante
la item = arma dorita (numele)
Arata cam asa harta noastra pana acuma :
ScreenShot
Pentru a putea juca pe harta , adica sa o transformam in .bsp, dati file -> RUN
Acum selectati TOTUL normal si dati OK :
ScreenShot
Cand va apare asa , inseamna ca este gata compilarea :
ScreenShot
Acum copiati harta din folderul cum numele TERMINATE ( in configurarea mea) in cstrike/maps si porniti jocul.
Cam atat .
invatam acest program . Mai intai avem nevoie de:
1 - hammer valve editor ( link)
2 - cs_expert-tom ( link )
acum ca avem programele, instalati hammer valve editor iar cs_expert-tom il dezarhivati. Fisierul cs_expert-tom793b.fgd
impreuna cu folderul sprites , vor fi copiate direct in C:\program files\hammer ( am dat exemplu .. copiati-le in folderul
unde ati instalat hammer-ul) . Va rog inainte de toate , sa configurati hammer astfel
Acum, dupa aceasta configurare, sa va prezint pe scurt elementele din tool Box de la hammer : ScreenShot
1 - Selection tool (unealta de selectare) : Cu ajutorul acestei unelte poti selecta brushes si enitiys prezente pe
harta. Un obiect selectat apare cu culoarea rosie
2 - Zoom tool ( unealta de marire) : Cu ajutorul aceste unelte poti mari/miscora imaginea. puteti face acelasi lucru
invartind de scrolul mouse-ului
3 - Camera tool : cu ajutorul acestei unelte, putem privi de jur imprejur sin e putem deplasa pe harta in constructie
4 - Entity tool : cu ajutorul acestei unele puteti crea entitati [(jucatori (terro/counter), light(becuri pentru a avea
lumina pe harta .. ) armoury entity (grenade, arme) ].
5 - Brush tool : Cu aceasta imagini practic construiesti harta . cu aceasta unealta poti construe : podea, pereti, tavan,
cer, cutii, poduri, scari
6 - Texture app. Tool ; cu aceasta unealta aplicam texturi obiectelor
7 - Sa nu fie confundata cu Texture App. Aceasta va aplica texturile obiectului selecatat curent.
8 - Apply DECALS tools. Cu ajutorul acestei unelte aplici texturi pe un obiect deja existent , fara a crea unu. Spre
exemplu pe un perete puteti aplica texturi de geam
9 - Clipping tool. Cu aceasta unealta impartiti, taiati bucati din pereti. este greu de utilizat - dar cam asta face
10 - NU este importanta
11 - Idem 10)
Acum sa incepem crearea hartilor . Dati FILE -> new Mai inati dati un click pe brush tool dupa care desenati un
patrat , de preferinta in casuta TOP (x/y). va arata cam
asa:
ScreenShot
Aceasta este baza . Acum sa desenam peretii si tavanul :
ScreenShot
Dupa ce am desenat peretii, vom desena tavanul (cerul) :
ScreenShot
Acum inchidem harta , aplicand un perete NOU , pentru a forma un cub :
ScreenShot
Cu ajutorul uneltei camera , intram in acel cub si incepem sa modelam harta. adica sa ii aplicam texturi :
ScreenShot
Arata oribil, nu? Haide sa facem sa NU mai arate asa. mai intai cu selection tool facem click pe unul din pereti, dupa
care apasam SHIFT+A pentru a aplica texturi. Facem click pe browse si alegem de acolo textura. EU am ales podeaua.asa ca
voi cauta floor :
ScreenShot
Acum dam dublu-click pe textura aleasa si apoi APPLY.si iata rezultatul:
ScreenShot
Dupa aceasta operatie, facem acelasi lucru si la pereti, dupa care trecem la cer . Pentru a avea cer cu nori , vom
aplica la tavan (peretele de sus), textura sky. si va arata cam asa:
ScreenShot
Acum vom aplica entitati . Incepem cu oamenii, dupa care vom aplica becuri si armura :
Selectam unealta ENTITY si merge top(x\y) si da-m un click, urmat de enter. Dar sa avem grija si in partea SIDE sa fie
deasupra podelei cu putin . Ar trebui sa arate cam asa, daca ati facut setarile de la inceput la fel ca si mine :
ScreenShot
Acum mai creem o entitate in coltul opus, dupa care , cu selection tool facem click pe cel de al2-lea om si apasam ALT+ENTER
si selectam info_player_deathmatch , pentru a il transforma in terrorist :
ScreenShot
Acum ca avem oameni, aplicam si niste becuri pentru a avea lumina. cum facem ? Foarte simplu :
Cu unealta entity creem entitati, dupa care apasand ALT+ENTER le vom selecta clasa: light .
Aplicam cateva becuri, in functie de dimensiuni.. acestea trebuiesc sa fie asezate la semiinaltime : undeva la 3 sferturi
din distanta dintre podea si cer :
ScreenShot
Acum aplicam si armura, dupa care terminam prima noastra harta . Armura la fel se aplica, cu entity tool, insa aceasta
trebuie plasata undeva FOARTE APROAPE DE PODEA, DEASUPRA PUTIN si la clasa (dupa ce apasam ALT+ENTER) selectam armoury_entity. :
la count = numarul de gloante
la item = arma dorita (numele)
Arata cam asa harta noastra pana acuma :
ScreenShot
Pentru a putea juca pe harta , adica sa o transformam in .bsp, dati file -> RUN
Acum selectati TOTUL normal si dati OK :
ScreenShot
Cand va apare asa , inseamna ca este gata compilarea :
ScreenShot
Acum copiati harta din folderul cum numele TERMINATE ( in configurarea mea) in cstrike/maps si porniti jocul.
Cam atat .
Clau- Administrator
-
Numarul mesajelor : 874
Varsta : 33
Localizare : Sighetu Marmatiei
Jocuri : Cs, Fifa,Fotbal
Nume si Prenume : Clau:)
Ce Arma/Pistol Preferi? : M4A1
Nick CS : Clau
Folosesti Steam : Da
Experianta la cs : Excelenta
Ce ps folosesti : Photoshop 4
Ocupatie : Scolar
Vei respecta regulamentul : Da
Warn :
Data de inscriere : 20/11/2008
Subiecte similare
» Tutorial UserBar
» Tutorial Rank
» instalare server de cs (tutorial)
» Tutorial de cenzurare a unor cuvinte
» Tutorial Transformare fisiere de tip .bsp in .map
» Tutorial Rank
» instalare server de cs (tutorial)
» Tutorial de cenzurare a unor cuvinte
» Tutorial Transformare fisiere de tip .bsp in .map
Pagina 1 din 1
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum